HiFiMAN

HiFiMAN

Za marką HiFiMAN stoi dr Fang Bian – Chińczyk, doktor nanotechnologii, którą ukończył na uniwersytecie w Nowym Jorku. Początki marki to manufaktura z siedzibą w USA. Fang Bian rozpoczynał swoją karierę projektując w USA i produkując już w Chinach przenośne odtwarzacze klasy hi-res, które były inspirowane Walkmanem Sony.

HM801 był pierwszym na świecie przenośnym audiofilskim źródłem dźwięku, które dorównywało urządzeniom stacjonarnym. Był też pierwszym oficjalnym produktem HiFiMANa. Wcześniejsze próby Fanga to słuchawki dokanałowe, które cieszyły się bardzo dużym uznaniem na audiofilskich forach, w szczególności największym na świecie Head Fi.

Z wczesnych projektów przygotowywanych na zamówienie wyłoniły się produkcyjne wersje słynnych RE-0 a także RE Zero z przetwornikami armaturowymi (ze zrównoważoną kotwicą). Były to jedne z pierwszych tego typu komercyjnych projektów i wyraźny kierunek jaki uchwyciła firma – słuchawki oparte o przetworniki inne niż dynamiczne.

Praktycznie w tym samym czasie HiFiMAN zaprezentował swoje pierwsze słuchawki planarne – HE-5, potem wydane w poprawionej wersji HE-5LE, która przez wiele lat święciła triumfy na światowych rynkach audio. Tym samym HiFiMAN odkurzył znaną od dekad technologię planarną i zaoferował ją w nowoczesnej formie, czym zdobył sobie uznanie milionów audiofilów. Słuchawki planarne uchodziły od dekad za rozwiązanie zdecydowanie lepsze od klasycznych dynamicznych, jednak wczesny etap rozwoju tej technologii sprawiał producentom wiele problemów przy produkcji.

Wiedza o nanotechnologii Fang Biana pozwoliła z czasem rozwiązać wszystkie problemy produkcyjne i dodatkowo zautomatyzować dużą część produkcji (od debiutu modelu HE-400i), co sprawiło, że jakość produktów HiFiMANa aktualnie zdecydowanie przewyższa jakość produktów producentów słuchawek dynamicznych, które w sporej mierze nadal wykonywane są w procesie pracy ręcznej. Pomimo automatyzacji produkcji przetworników HiFiMAN zatrudnia około 200 osób, co czyni go jednym z największych producentów audiofilskiego sprzętu audio na świecie – 11 lat po debiucie pierwszego produktu.